Bahar Yorgunluğu Belirtileri ve Tedavisi
15 Mayıs 2024 Çarşamba

Bahar Yorgunluğu Belirtileri ve Tedavisi

Bahar yorgunluğu, bahar aylarında pek çok kişide görülen halsizlik, uyku düzensizliği, yorgunluk, dikkatsizlik, asabiyet gibi etkilerle yaşanan bir durumdur. Bu yakınmalar bahar yorgunluğu belirtileri olarak kabul edilir. Ancak diğer fiziksel ve ruhsal sorunların bir belirtisi de olabilir. Bu tür belirtilerin 2 haftadan daha fazla sürmesi halinde, Uzman bir doktora gidilmelidir. Çünkü bahar yorgunluğundan kaynaklanan depresyon tedavi edilmezse tekrarlama riski bulunur. Baharla birlikte sabahları kalkmak, işe gitmek birçok kişi için zorlaşır. Yataktan kalmak zorlaşır, gün içinde keyifsiz, bitkin ve sıkıntılı bir süreç yaşarlar. Bu belirtiler genel anlamda bahar yorgunluğunun yaşandığını anlatır. Bunlar her mevsim başlangıcında yaşanacak ruhsal ve bedensel belirtilerdir.

Bahar yorgunluğu neden olur?

Bahar aylarında geldiğinde metabolizma değişime ayak uyduramadığından bu belirtiler yaşanır. Kış aylarında yavaşlayan metabolizma baharın gelişiyle birlikte değişime ayak uydurmakta zorlanır. Havanın ısınması yüzünden meydana gelen duygusal iniş çıkışlar, iştahsızlık, uykusuzluk, yorgunluk, eklem ağrıları ve yorgunluk gibi etkiler oluşur. Bu süreçte beslenmeye dikkat etmemek, uyku düzensizliği, yetersiz vitamin alımı, kansızlık, adaptasyon, dikkatin azalması gibi etkenler bahar yorgunluğunun uzun sürmesine neden olur. Bahar yorgunluğunda havada olan elektrik yükle pozitif ve negatif iyon artışı sinirleri etkilediğinden, stres seviyesi yükseliyor. Bunun dışında hormonal değişimlerde bunda etkili oluyor. Çevre kirliliği, alkol kullanımı, mide sorunları, düzensiz beslenme gibi etkenlerde bunlara yardımcı olur. Sonuçta bahar yorgunluğu adı verilen durumla karşı karşıya kalınır.

Bahar yorgunluğunda kişinin ruhsal yapısı bedensel tepkilerini etkiler

Kişiler havanın güneşli olduğu zamanlarda kendilerini daha enerjik, zinde, canlı ve pozitif hisseder. Bu etkiyle birlikte iş yaşamında bile konsantre olmakta, dikkatini toplamakta başarısız olabilir, enerjilerini buraya aktaramazlar. Kişiler içinde bulundukları ruhsal yapı gereği, yaşamlarında farklı bedensel tepkiler verebilir. Bahar yorgunluğu da 2 haftadan fazla sürdüğünde, insanların aile, iş ve sosyal yaşamlarını etkileyecek olumsuzluklara neden olabilir. Bu durum daha kalabalık ortamlarda yaşayanlarda, yoğun iş temposu altında çalışanlarda daha yoğun hissedilir. Bahar yorgunluğu yaşamamak için enerjinin doğru kullanımı tavsiye edilir. Kendinize yeterince dinlenme fırsatı yaratmalısınız. Uyku düzensizliğine mutlaka dikkat edilmelidir. Bu kişilerde bahar yorgunluğu belirtileri daha fazla etkili olur.

Bahar yorgunluğunu azaltmak için ne yapılabilir?
  • Tek tip beslenmeden uzak durularak, dengeli ve yeterli bir beslenme düzeni oluşturulmalıdır. Sabah kahvaltısı atlanmamalı, mümkünse hafif yiyecekler tüketilmelidir.
  • Öğünlerin düzensiz olması, açlık sürelerinin uzaması kan şekerinde düzensiz iniş çıkışlara sebep olacağından, bahar yorgunluğunun daha fazla yaşanmasına sebep olabilir. Bu nedenle öğünler az ve sık olarak düzenlenmeli, ana öğünlerin arasına ara öğünler konulmalıdır.
  • Her gün düzenli olarak yarım saatlik tempolu yürüyüşler yapılmalıdır.
  • Öğlen yemeğinde et ağırlıklı beslenme düzeni, akşam yemeklerinde sebze ağırlıkla beslenme düzeni oluşturulmalıdır.
  • Dolaşım sorunlarının yaşanmaması için bol su tüketilmelidir. Bu sayede vücudun toksinlerden kurtulması sağlanmalıdır.
  • Her gün tüketilen çay, kahve gibi kafein içeren içecekleri oranına dikkat edilmelidir. Bunları fazla tüketmek kalp çarpıntısı, su kaybı gibi olumsuz etkiler yapar. Bunların yerine yeşil çay gibi bitki çayları içilebilir.
  • C vitamini alımını arttırmak için yeteri miktarda sebze ve meyve alınmalıdır.
  • Uyku düzenine dikkat edilmelidir. Uykusuzluk, düzenli uyumama insanların kendilerini yorgun hissetmelerine neden olabilir. Günde 6-8 saat uyku düzeni kurulmalıdır.
  • Magnezyum ve çinko alımı yorgunluğun azaltılmasına yardımcı olur. Bu nedenle gün içinde fındık, ceviz, muz gibi yiyecekler tüketilmelidir.
  • Hamur iş, tatlı ve nişastalı besinlerin azaltılması gerekir. Bunlar kan şekerini hızlı bir şekilde azaltır ve yükseltir. Bunun yerine kan şekerini düzenleyen kepekli besinler, posalı yiyecekler tüketilmelidir.

Bahar Yorgunluğu Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Demans Belirtileri ve Tedavisi

Demans Belirtileri ve Tedavisi

Popüler İçerikler

Arkadaşlık

Arkadaşlık

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Obsesif Ne Demek

Obsesif Ne Demek

Acelecilik Duygu Durum Özellikleri

Acelecilik Duygu Durum Özellikleri

Özgüven Duygusu ve Özellikleri

Özgüven Duygusu ve Özellikleri

Karıncalanma Belirtileri ve Tedavisi

Karıncalanma Belirtileri ve Tedavisi

Belde Sinir Sıkışması Belirtileri ve Tedavisi

Belde Sinir Sıkışması Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Sinir Sıkışması Belirtileri

Sinir Sıkışması Belirtileri

Güncel

Kavram Türleri ve Özellikleri

Kavram Türleri ve Özellikleri

Güncel

Tükenmişlik Sendromu Belirtileri ve Tedavisi

Tükenmişlik Sendromu Belirtileri ve Tedavisi

Kendi Kendine Konuşma

Kendi Kendine Konuşma

Çocuk Psikolojisi Gelişimi ve Davranışları

Çocuk Psikolojisi Gelişimi ve Davranışları

Hormon Bozukluğu Belirtileri ve Tedavisi

Hormon Bozukluğu Belirtileri ve Tedavisi

Eşcinsellik Hastalığı

Eşcinsellik Hastalığı

Panik Atakta Görülen Belirtiler

Panik Atakta Görülen Belirtiler

Karanlık Korkusu Karanlıktan Korkma

Karanlık Korkusu Karanlıktan Korkma

Hipokondri Belirtileri ve Tedavisi

Hipokondri Belirtileri ve Tedavisi

Borderline Kişilik Bozukluğu Belirtileri ve Tedavisi

Borderline Kişilik Bozukluğu Belirtileri ve Tedavisi

Mutluluk

Mutluluk

Uykusuzluk Nedenleri Uykusuzluk Neden Olur?

Uykusuzluk Nedenleri Uykusuzluk Neden Olur?

İnsan Psikolojisi Türleri ve Özellikleri

İnsan Psikolojisi Türleri ve Özellikleri

Şizofreni Belirtileri ve Tedavisi

Şizofreni Belirtileri ve Tedavisi

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6